Liikkuva kuva osaksi monimuotoista markkinointistrategiaa
5 Ways to Use Video to Connect With Customers
Google hätkähdytti, kosketti, viihdytti ja kertoi useammankin tarinan Google Glasses-videollaan. |
“Suomi on markkinoinnin kehitysmaa”
Kuten Tolvanen asian kiteyttää:
“Aidosti harva tietää mitä eroa Peugeotilla ja Volvolla on.
Silti ne menevät kaupaksi varsin eri ihmisille.”
Pitää tosin myöntää, että joskus Suomessakin kyllä osutaan napakymppiin: kumpi näistä kertoo tarinan ja antaa lupauksen tuotteen tuomasta lisäarvosta: suomalainen vai ulkomainen yritys, rannetietokoneiden ja sykemittarien valmistajia kumpainenkin.
#HRsome
@Tom Laine kantoi kortensa kekoon keräämällä valtavan määrän upeita CV:itä, työhakemuksia ja rekryilmoituksia Pinterest-boadilleen.
@Someco :n @minnavaltari puolestaan antoi haastattelun Tylkkärille siitä, miten työnhaussa voi hyödyntää somea.
Maininnan ansaitsee myös Sari Veikkolainen, joka on viimeksi kuluneen kuukauden aikana kirjoittanut blogissaan työnhakijakokemuksesta, somesta työnhaussa sekä linkkien lisäämisestä työhakemukseen.
Katleenan kommentit maineenhallinnasta
Katleena
Kortesuo kirjoitti EOT-blogissaan kahdesta hyvin erityyppisestä tavasta
suhtautua kritiikkiin. Posti kamppaili postininja-kohun kanssa alkuviikosta, mutta
selvisi tilanteesta erinomaisin pistein. Toisena ääripäänä Katleenan
analyyseissä oli SM-liiga, joka ei todellakaan saanut täysiä pisteitä:
"Voisiko joku nyt äkkiä hankkia
SM-liigalle ihmisen, joka ymmärtäisi maineenhallintaa?
En kestä katsoa, kuinka SM-liigan johto ampuu itseään
jalkaan päivittäin."
Somessa vain sisällöllä on väliä
Matti
Lintulahti kiteytti keskiviikkona blogissaan jotain oleellista
mediamarkkinoiden viimeaikaisesta kehityksestä. Kysymys on sisällöntuotannon arvonnoususta.
Joskus kaukaisessa menneisyydessä oli tapana tehdä selkeä erottelu
laatujournalismin ja epäilyttävien mainosmiesten välille, sittemmin on rajat
vedetty monta kertaa uusiksi ja tuloksena on se, ettei laatusisällön tekijän
tarvitse olla valmis auktoriteetti. Vain laadukkaalla sisällöllä on
väliä.
Myös Snoobin Paavo Laaksonen julkaisi artikkelin samasta aiheesta, tai tarkemmin sanottuna teksti käsitteli markkinoinnin painotuksia vuosina 2013 - 2014, mutta sanoma oli sama: keskiviikkoisessa yhteisseminaarissa IAB ja MTL arvioivat sisältömarkkinoinnin ensisijaiseksi markkinoinnin panostuksen kohteeksi seuraavina vuosina. Verkkoviestinnän kohdennus nähtiin toiseksi tärkeimpänä ja mobiiliratkaisut sekä mittaaminen olivat sijoilla 3 ja 4.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti