8.2.2013

Selkokielistä hakukoneoptimointia


Hakukoneoptimointi on monelle yrittäjälle terminä tuttu, mutta sen sisältö on suurelta osin jäänyt monelle epäselväksi. Markkinointi- ja mainostoimistot myyvät hakukoneoptimoituja tai hakukoneystävällisiä verkkosivuja, mutta mitä tämä oikein tarkoittaa. Onko kysymys käärmeöljystä vai onko optimoinnista todellista hyötyä?

Tämän blogin tarkoituksena on tarjota lukijoilleen konkreettista tietoa hakukoneoptimoinnista. Tulemme kirjoittamaan artikkeleita täsmällisistä aiheista, joissa puhutaan asioista niiden oikeilla nimillä, eikä käytetä turhaa markkinointijargonia. Voit olla varma, että tästä blogista et tule löytämään yhtään sisältököyhää TOP 10 -listaa tai ympäripyöreitä ohjeistuksia otsikolla ”Näin pääset Google ykköseksi”.

Täältä et löydä turhaa sonnanjauhantaa, vaan tiukkaa faktaa Google-optimoinnista. Emme myöskään sorru korkealentoiseen spekulointiin, vaan tulemme tarjoamaan paljon konkreettisia ja täsmällisiä esimerkkejä, joita jokaisen on helppo ymmärtää.

Hakukoneoptimointi ei ole mitään salatiedettä, jota harjoitetaan vain suljettujen ovien takana markkinointitoimistojen pimeissä kellareissa. Kaikki tieto on julkista ja löytyy kyllä – yllätys yllätys – googlaamalla. Ongelma on kuitenkin se, että tieto on hajanaista ja joukossa on todella paljon vääriä ja vaarallisia ohjeita. Googleoptimointia-blogin tarkoituksena on korjata tämä ongelma!

Joona | Harmaat Hatut

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti