Miten hoidat ankkurilinkit kuntoon sivustollasi?
SEO-ekspertti Cyrus Shepard
esittelee 7 tapaa laittaa saitillasi olevat sisäiset ja ulos vievät linkit
järjestykseen. Sivuston sisäisten ja ulkoisten linkitysten hallitseminen on ja
pysyy on site -optimoinnin perusasiana niin näkyvyyden, löydettävyyden kuin
käytettävyydenkin kannalta. Shepardin sanoma on yksiselitteinen: kaikki
toiminta myös ankkurilinkkien luomisessa on kohdennettava asiakkaasi tai
lukijasi positiivisen käyttökokemuksen maksimointiin. Kun Matti Meikäläinen
tykkää, myös Google tykkää.
Lue koko juttu täältä: http://www.seomoz.org/blog/click-here-seo
Vain
kolme kymmenestä suomalaisyrityksestä mittaa mainontansa tuloksia
Suomalainen
kävijäseurannan airut Snoobi tiedotti viikon alussa, että vain murto-osa
suomalaista yrityksistä harjoittaa tuloshakuista internet-mainostamisensa seurantaa. Potentiaalista
intoa seurannan suorittamiseen kyllä löytyy - miksei siis intoa valjasteta
teoiksi? Puuttuuko Suomesta osaavia alan tekijöitä - vai tekijöiden
rekrytoijia? Ja kääntäen, jos kilpailijasi eivät käytä tätä
potentiaalista etua hyväkseen, pitäisikö sinun käyttää? Kaukana ei ole se aika, kun ei voitu unelmoidakaan vastaavanlaisesta asiakkaiden käyttäytymistä seulovasta datasta, joka nyt on lähes minkä tahansa yrityksen saatavilla, vieläpä kohtuullisen pienillä investoinneilla.
Tässä Snoobin tiedote: http://www.snoobi.fi/blogi/tiedote-vain-kolme-kymmenesta-mittaa-mainonnan-tuloksia/
Tutustu myös Snoobin graafiseen esitykseen tutkimuksen kriittisistä luvuista:
http://www.slideshare.net/Snoobi/tutkimus-kvijseurantatiedon-hydyntmisest
Kävijäseuranta on olennainen osa yrityksesi nettimainontaa. |
Google ostaa ykköspaikan Applen mobiiliselaimissa kalliilla
Google
aikoo huhujen mukaan maksaa Applelle miljardi dollaria pysyäkseen Applen mobiililaitteissa Safarin oletushakupalveluna myös vuonna 2014.
Summan mittasuhteista kertoo jotain se, että vielä vuonna 2009 vastaava summa oli 82
miljoona. Applen mobiilituotteet ovat siis kaikesta huolimatta Androidia kehittävälle Googlelle erittäin tärkeä alusta, sillä noin vuosi sitten tehdyn tutkimuksen mukaan jopa 80% Googlen mobiilialustoilla saaduista mainostuloista tehtailtiin iPhonella ja muilla Applen mobiililaitteilla.
Siirry tästä uutiseen: http://techcrunch.com/2013/02/12/google-to-pay-apple-1-billion-next-year-to-be-default-search-engine-on-ios/
Kohtaamisportaali tähtää ostajan ja myyjän kohtaamiseen
Sofokuksen Teemu Malinen kertoo, että kohtaamisportaali on palvelu, jonka juuret ovat yritysportaalimaailmassa. Kohtaamisportaali ei tähtää kaupan syntymiseen, kuten verkkokaupat tai panosten korottamiseen, kuten verkkohuutokaupat. Kohtaamisportaalin tarkoitus on saattaa ostaja ja myyjä yhteen tarjoamalla erilaisia työkaluja kysynnän ja tarjonnan kohtaamiseen. Kun yhteys ostajan ja myyjän välille on saatu aikaan, voi varsinainen myyntitapahtuma tapahtua vaikka kokonaan kohtaamisportaalin ulkopuolella.
Malinen
kirjoittaa: ”Itse uskon vahvasti siihen, että seuraavan 2-3 vuoden sisään
Suomeen syntyy hurja määrä uusia kohtaamisportaaleita.”
Mitä mieltä sinä olet?
Lue koko teksti täältä: http://www.sofokus.com/blogi/2013/02/kohtaamisportaali-on-yritysportaalin-uusi-tuleminen/
Harmaat Hatut | viikolla 7
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti